Säsongspremiär *2

På grund av ett antal prov har bloggen blivit lite åsidosatt på senaste tiden. Nu blir det en snabb genomgång av det viktigaste som har hänt sen sist.

Två säsongspremiärer utgör ett välkommet tillskott i TV-tablån. Jag talar naturligtvis om Desperate Housewifes och Robinson.

Långköraren Desperate Housewifes gör verkligen skäl av namnet i sin desperation att behålla sina tittare. Efter otaliga mord, otrohetsaffärer och inte minst ett hopp fem år framåt i tiden har nog manusförfattarna svårt att komma på sätt att överraska tittarna. Apropå det berömda hoppet framåt i tiden, är det bara jag som reagerar på att allt borde utspela sig fem år in i framtiden fast det av allt att döma utspelar sig i nutid?
Manusförfattarna gör sitt bästa och trots att det inte riktigt håller sin forna standard så kommer jag förmodligen vara en trogen tittare till slutet.

Den andra säsongspremiären var Robinson. En gammal klassiker som reste sig ur askan och återuppstod på TV4 efter att TV3 hade kört det i botten. Programmet kommer förmodligen aldrig upp i tittarsiffrorna det en gång hade på SVT, men jag tycker att årets säsong verkar lovande. De verkar ha valt ut en del färgstarka personer och tävlingarna är hårda som vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0