Måndagens tv sätter ribban högt

Trots att Dexter är slut för säsongen bjöd gårdagen på en hel del sevärda program. Tyvärr var de samtidigt så jag zappade mellan "Vetenskapens värld" och "Idol". Vetenskapens värld var helt klart bäst med ett mycket intressant inslag om ett isoleringsexperiment inför en resa till mars. Dessa försökspersoner skulle aldrig få chansen att åka till Mars, men ändå isolerade de sig frivilligt i 1,5 år. Det är märkligt vad vissa gör för vetenskapen.

http://svtplay.se/v/2163243/vetenskapens_varld/del_6_av_18

I och med att idols audition är avslutad är också den bästa delen över och frågan är om jag ska fortsätta att titta på programmet. Det blir lätt långdraget och enformigt, och gårdagens sångprestation var inget att hurra över. Chris och Linda gick tydligen vidare.

Efter Idol såg jag på "the good wife" för andra gången i mitt liv. Ett klart sevärt program som handlar om det i tv-sammanhang beprövade konceptet som det amerikanska rättsväsendet utgör. 

Till sist såg jag på Filip och Fredriks senaste program "Lite sällskap". Det är inte det bästa de har gjort, men det är trevligt att se på och som vanligt har de lyckats samla ihop en del unika människor. Tillsammans med deras egna personligheter och programmets redigering blir deras program alltid underhållande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0